dilluns, 1 d’octubre del 2012

Les inteligències múltiples

La teoria de les inteligències múltiples (de Howard Gardner) postula que la inteligència no és una sola unitat, sinó que es compon de varies inteligències independents que es complementen entre si. Aquestes inteligènces son 8, i són les següents:
     -Lògico-matemàtica
     -Musical
     -Cinètico-corporal
     -Lingüistica
     -Visual-espacial
     -Naturalista
     -Intrapersonal (capacitat d'autoestima, motivació, conèixer-se a un mateix...)
     -Interpersonal (facilitat per relacionar-se amb les altres persones, comprendre-les...)

Segons Gardner, tots tenim aquestes inteligències, encara que no totes al mateix nivell. El normal es tindre'n dos o tres molt desenvolupades, i les altres a nivell normal o baix.

Jo crec que les inteligènces que tinc més desenvolupades són la Lingüistica, la Interpersonal i la Intrapersonal (aquesta última menys que les altres dues). Sempre he tingut facilitat per expressar-me i fer-me entendre; a més tinc facilitat per aprendre idiomes i parlar-los, així que em sembla lògic pensar que tingui la inteligència Lingüistica bastant desarrollada.  També tinc facilitat per tractar la gent i entendre-la, així que jo crec que tinc la interpersonal, i per entendre com penso i com actuo, així que tinc la intrapersonal.


Per a mi, Gandhi és un exemple tant de la inteligència interpersonal com de la intrapersonal, ja que es coneixia i controlava molt bé a ell mateix, però també sabia fer arribar el seu missatge a altres persones i les entenia.













Obama és un exemple molt clar d'inteligència lingüística, ja que per arribar a ser el primer president negre dels EUA ha hagut de superar molts prejudicis i impediments a base de discursos.


1 comentari: