dimecres, 13 de març del 2013

Curtmetratges, anàlisi

Bendito Machine
En aquest curt es veu com una tribu reemplaça el seu deu per un aparell tecnològic, i a partir d'aquí van arribant nous invents més avançats que van reemplaçant l'anterior, i a cada canvi o moren persones o hi ha problemes. En la meva opinió aquest curt tracta sobre com cada nivell de progrés reemplaça a l'anterior, com tot té el seu temps i acaba sent reemplaçat. La part de les màscares de gas i l'atac aeri podria representar també en la meva opinió el gran poder que tenen els medis de comunicació sobre nosaltres, i la histèria col·lectiva a la que ens poden portar.

El milagro
En aquest curtmetratge podem veure l'assistència d'un poble a un miracle al que estan tots convidats; del fet que es mudin tots per assistir al miracle, podem deduir que es un poble pobre i rural, on la religió i els fets importants tenen un gran pes.

Aquest és un curt amb motes incògnites, l'home no deixa anar a la dona perque sap què passarà? O només perque no vol anar-hi ell? Qui és l'home que hi ha al carrer? Què es sent des de la muntanya? On ha acabat tota la gent? Com jo ho veig, pot haver-hi dues interpretacions; la primera, que sí que fos un miracle i hagin anat al cel o alguna cosa així, o que sigui una de les tristament cèlebres matances perpetrades al continent sud-americà al segle passat? Personalment, jo em decanto més cap a la segona opció, a causa de l'home que apareix al mig del poble i el gest que li fa Alfonso.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada